mandag den 6. december 2010

Klunsekup, farven lilla - og en opskrift med rødkål

Jeg har lige klunset et skab. Det har de mest fantastiske døre med små vinduer i, men desværre havde den forhenværende ejer nået at ødelægge hængslerne, inden jeg fik lov at at få skabet. Så mens jeg venter på, at handy-manden får fikset nogle hængsler, så bruger jeg skabet til julegaveopbevaring.

Jeg elsker lilla, så det bliver farven om gaverne i år. Og så bliver jeg nødt til at dokumentere - om ikke for andre, så blot for mig selv, at det er lykkedes mig at lave orden! Måske holder det til jul.

Farven lilla indgår også i en supernem rødkålssalat - som børnene kan lide (vigtig detalje!):

Supernem og lækker rødkålssalat
...og julemedister til handymanden
Fint snittet rødkål
1-2 appelsiner i mundrette stykker
evt. groft hakkede hasselnødder

Dressing:
honning
Hvid balsamico
appelsinsaft
salt&peber
og evt. spidskommen

- eller den lidt Waldorf-agtige udgave:

Fint snittet rødkål
2-3 stængler bladselleri i skiver
1-2 æbler i mundrette stykker
1-2 ditto appelsiner
evt. syltede tranebær
- samme dressing

Ingen kommentarer: