fredag den 12. november 2010

Rød Haydari


Den her lækre Haydari bliver så mit først forsøg ud i blogger-kunsten.
Jeg bruger den til alt muligt: Til eller på godt brød, som dyppelse til kylling eller kartoffelbåde, til pita og ikke mindst som dip til grøntsager - børnene kan køre grøntsager ind på den måde.
Det får de så lov til i aften!
Jeg kan slet ikke huske, hvor jeg har opskriften fra. Den ligger på en meget slidt lille lap, som konstant bliver væk. Faktisk er den årsagen til denne her blog: Det er min mening at få samlet alle mine lapper og huskesedler her - så kan de vel ikke blive væk?
Men til den som fandt på at tilsætte rød peber og tomatpure: Tusind tak!

Og så til opskriften:

200 g. feta
200 g. græsk yoghurt
1/2 rød peber
1 spsk. tomatpuré (kan udelades)
1 fed presset hvidløg
evt. lidt chili

Det hele blendes. Voila! Bon appetit!

Ingen kommentarer: