torsdag den 3. februar 2011

To af hverdagens helte: Salt og kniv

Der er ting, som man er helt vildt glad for, men som man bruger dagligt, og som derfor bliver helt usynlige.
Så i dag vil jeg torsdags-fejre to ting, som jeg nødigt ville være foruden:

Den lille dåse med salt fra Camargue.
Jeg tror såmænd ikke, der er den store forskel på denne salt og så de mange andre salte på markedet, men denne her dåse er så fin med billeder fra området.
Og så er den underskrevet (eller overskrevet; underskriften er på låget) af den mand, som har samlet saltet!


Jeg køber et lille lager af dem, når jeg er i sydfrankrig - så jeg har mange forskellige franske underskrifter. Man kan vist også få dem herhjemme - men ikke til fransk supermarkedspris...
Jeg glæder mig over saltdåsen, hver gang jeg bruger den.
Og hver gang bliver jeg lige flash-back-vis sendt til en varm sommerdag med sydeuropæiske sumpbævere, flamingoer og salt, salt og salt i bjerge og bassiner.


Så er der min næsten nye kniv, som lynhurtigt overtog pladsen som yndlingskniven på trods af, at jeg egentlig tænkte, den var for stor.

Det er den ikke.
Jeg fik den med oven i hatten (dejligt billede på nethinden!), da jeg tog mod et 4-numre-for-næsten-ingenting-abonnement på ... måske var det Bo Bedre. Det var vist en eller anden af de danske pop-kokke, måske Boserup?, som har udviklet den. Jeg var lidt skeptisk i starten, men hold op hvor er den fantastisk! 100 point herfra!

Ingen kommentarer: