onsdag den 26. januar 2011

Vinduesmaling - do it yourself glasmosaik!

Desværre har nogle tidligere ejere udskiftet døre og vinduer i vores gamle hus. Det har sikkert været tiltrængt, men jeg savner de detaljer, som jeg ved, de gamle har haft.
F.eks. rundingen over døren. Den var vist af træ - nu er der et buet glasvindue. I mangel af finanser har jeg så selv at lave en glasmosaik.
Den var lidt svær at håndtere, er lidt skæv hist og pist, men jeg glæder mig hver dag over de festlige farver, som den tilfører rummet!

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er super fint. Hvad har du malet med ?

Anonym sagde ...

Det er længe siden nu - år! - men det var sådan noget vinduesmaling, som også er til børn. Dengang var det ret nyt herhjemme, men nu kan man få den mange steder, vist bl.a. Panduro

Anne Grønborg sagde ...

Tusinde tak! Det er år siden, så jeg husker ikke mærket. Vinduesmaling af den type, der hærder/tørrer, var ret nyt (og dyrt) dengang, men det var sådan noget, som også var til børn. Det er tykt og flyder let ud, når det er vådt, så jeg lavede det først på noget plast og lod det tørre vist et døgns tid der, og pillede det så af og satte det op. Nu, mange år senere, er det hårdt som glas og knækker af, hvis man piller ved det - så det gør jeg ikke😁